Liška Jan
e-mail: info@restgast.cz
Tel.: +420 608 029 755
IČ: 734 01 625
DIČ: 7810251889

Zdenek Řáda
Tel.: +420 776 626 810
Marketing


Poradenství v gastronomii a projekty

anglická verze anglická verze německá verze

úvodní stránka » články » VELETRHY 2009

VELETRHY 2009

ilustrační foto

06.05.2009 Alles für den Gast Wien 2009 Gastronomie a hotelnictví přijímá krizi s optimismem a dynamikou. Vítězství "Mladých divochů" směřuje "na venkov"

##300 vystavujících ##17 289 odborných návštěvníků ##Pozitivní obrázek nálady dle dotazníků návštěvníků ##4. Gastronomický den a den kaváren hospodářské komory Vídeň ##Shoda vystavovatelů: "kvalitní hodnotné kontakty" ##Průběh veletrhu ukazuje změnu směru do blízké budoucnosti. Na výstavišti ve Vídni v úterý večer 21.04.2009 skončil "Alles für den Gast Wien 2009":http://www.restgast.cz/mezinarodni-odborny-veletrh-pro-gastronomii, mezinárodní veletrh gastronomie a hotelnictví. Okolo **300 vystavovatelů** z vnitrozemí i zahraničí prezentovalo v průběhu čtyř veletržních dnů v halách A a B své novinky, aktuální sortiment a služby z potravinových i nepotravinových oborů. Nabídka celkově pro **17 289 odborných návštěvníků**. **"Bylo nově ukázáno, že především v konjunkturálně těžkých dobách je schopen vyhrát veletrh svou silou marketingovými nástroji, neboť právě pak jsou zvláště důležité osobní kontakty a důvěra k nabízejícím"**, komentuje průběh veletrhu ředitel Johann Jungreithmair, obchodní vedoucí organizátora Reed Exhibitions Messe Wien. **"Gast by mohl nadále upevnit svoji pozici jako reprezentativní odborná platforma pro rakouské teritorium a pro sousední CEE regiony. Rozhodující je hlavně skutečnost, že obor ukázal i na vídeňském Alles für den Gast hospodářské naděje a podnikatelskou dynamiku. To je, v této době všeobecně vládnoucí nervozity, správná prozíravá strategie. U odborných veletrhů je v průměru 10-15 % návštěvníků nových, ať z vnitrozemí nebo zahraničí. To je nenahraditelný potenciál pro vystavovatele, kteří zde své výrobky mohou dát přímo k odebrání,"** uvádí k tomu šéf Reedu. ##Výsledky dotazníku: Pozitivní nálada v oboru Pozitivní nálada je podložena také výsledky dotazníků návštěvníků: dobré 2/3 (67,4 %) dotazovaných byli velmi spokojeni se současnou hospodářskou situací v oboru, více než polovina (58,8 %) očekává zvláště citelně pozitivní vývoj v nadcházejících dvou měsících. Gernot Blaikner, vedoucí obchodního oddělení veletrhů Reedu ujišťuje: **"Vzhledem ke konjunkturální citlivosti v gastronomii a hotelnictví hodnotili anketu jako vysoce pozitivní. Přinejmenším odborní návštěvníci Gastu reprezentují vysoký rozhodující potenciál."** Podle ankety má 91 % návštěvníků veletrhu rozhodující, spolurozhodující nebo minimálně poradní funkci při dodávkách nebo investicích. Skoro každý jedenáctý odborný návštěvník přišel do Vídně ze sousedních zemí, především z Maďarska a Česka, pak ze Slovenska, Slovinska a Itálie. Gernot Blaikner míní: **"Vypadá to, že si Gast v průběhu několika málo let získal také v CEE zemích už jistou hodnotu, na které se dá dále stavět. S tím koresponduje postřeh, že také v gastronomii a hotelnictví se v CEE zemích řadí na důležité místo stále silněji kvalita a kvantita."** ##Soutěž "Mladí divocí": Vítězství směřuje na "venkov" S napětím byl očekáván průběh rakouské nejcoolovější soutěže roku **"mladí divocí 2009"**. Z celkově více než 1 200 přihlášek byl vybrán šťastný vítěz v poslední veletržní den po třech dnech napínavého předběžného rozdělování. **25letého Michaela Wolfa ze Schwarzenbergu ve Vorarlbergu** mohl přesvědčit svým kuchařským uměním vysokohodnotného Jury s kuchařskými hvězdami, jako Heinz Hanner a Tim Mälzer a byl vyznamenán jako **"Junger Wilder 2009"**. **"Zdá se, že inovativní kuchyně mladých má stále širší paletu nabídky, od tradiční po avantgardní,"** komentuje k vysoce hodnotné soutěži **ředitelka veletrhu Renate Leutz.** Vítěz smí absolvovat praxi u **kuchařského papeže Ferran Adriá v "ElBulli"**, který platí za nejlepší restaurant světa. Kuchařská hvězda Heinz Hanner, zakládající člen soutěže **"mladí divocí"** ukazuje, jak na něj zapůsobila vysoká úroveň mladých kuchařů: **"Kvalita stoupá každým rokem ? ve finále jsme viděli několik zákonů, kterými by tři pokličky měly vydělávat. Mladí divocí k tomu přidali, že do gastronomie vás musí něco přimět ? a veletrh je pro tuto soutěž perfektní místo."** Jürgen Pichler, vydavatel oborového magazínu a organizátor soutěže **"Rolling Pin"**: **"Chtěli jsme touto soutěží ukázat, že povolání kuchař může být také sexy. Tímto kláním v rámci Gastu jsme společně ukázali, co znamená společně."** ##Rozmanitý doprovodný program Vedle **"Mladých divokých"** se nabízelo odborným návštěvníkům osm vydání Gastu a další atraktivní body doprovodného programu. K Highlights se počítaly restaurace Svazu kuchařů Rakouska, ve kterých vídenští kuchaři hostili svými oblíbenými jídly z kuchařek, mezi nimi špičkoví kuchaři Siegfried Kröpfl, Gerhard Gugg, Mike Süßer a Franz Zodl. Opravdový premiérový úspěch mohl zúčtovat Reed s iniciativou **"Liquid Point"**. Tuto platformu pro gastronomy, výrobce nápojů a obchodníky s nápoji právě tak, jako pro zastoupení, vyvinul společně s agenturou **"Gastrowerkstatt"** a zacílil na to, aby podpořil kulturu nápojů a jejich hodnotu. Milovníci a znalci vín mohli navštívit **"Wine Lounge"**. Znalcům kávy se nabízel koutek kávy **"Coffee2Chill"** s ochutnávkami kávy a sensorickými semináři. ##Dobrý důkaz z pohledu návštěvníka Nálada na Gastu je podle výsledků ankety návštěvníků potěšující. **Ukazuje se, že 9 z 10 dotázaných bylo s veletrhem celkově spokojeno**, mimoto mnozí z nich objasňují, že doporučí dál Gast svým obchodním partnerům jako informační platformu. Především byla zdůrazněna kritéria atmosféry a nálady na veletrhu (94,4 %), velký výběr výrobků a sortimentu (83,6 %), setkání a kontakty (81 %), zajímavé novinky výrobků (77,6 %), přehled o trhu a nabídce (76,5 %), přítomnost důležitých vystavovatelů (74,3 %), hledání nových nabízejících vystavovatelů (74,3 %). V popředí zájmu publika stojí v souladu s anketou obory potraviny/nápoje a kuchyně/restaurant, následuje téma kávy, vína/moštů/šlechtěné pálenky, zahrádky venkovní/zimní a právě tak hlubokomražené potraviny a cukrovinky. ## Nálada vystavovatelů: "Kvalitní vysokohodnotné kontakty" Celkem spokojený s průběhem veletrhu se jeví Johann Üblacker z Ausstatter Wögerer: **"Jsme velmi spokojeni s počtem a kvalitou návštěvníků, Gast má své absolutní odůvodnění jako interregionální odborný veletrh s jednou dobrou spádovou oblastí. A nálada v branži je výborná --nebyl ani jediný návštěvník za celé čtyři veletržní dny, který by lamentoval nad hospodářskou situací."** Generální ředitel Unie piva se těší na **"pivní veletrh"**: **"Pro nás je jisté, že při tom musíme být, informovat se o novinkách v naše tržním segmentu a v krátkém čase potkat mnoho odborníků. A přirozeně jde také o to mít přehled o konkurenci."** Popáté ukázal Rupert Lorenz ze stejnojmenné architektonické firmy na Gastu prezentaci a získal především **"dost hodnotných kontaktů"**. Vstup na veletrh se pro Lorenz Innenarchitektur podle ředitele firmy osvědčil především kvůli **"výměně informací mezi vystavovateli"**. **"Máme mnoho trvalých zákazníků a žijeme z dalších doporučení. Veletržní platforma je pro nás možnost pro upevnění značky, která je vždy důležitá."** Tobias John, vedoucí z Franke coffee systems Rakousko ukazuje také pozitivní veletržní bilanci: **"Výstup překročil očekávání, sesbírali jsme kvalitní hodnotné kontakty, kolem 1/3 zájemců přišlo ze sousedního zahraničí."** Veletrh potřebuje kvůli klíčovým zákazníkům, kteří v Rakousku a sousedních zemích zdomácněli, také marketingová ředitelka Tanja Nicholls z C+C Pfeiffer: **"Pozvali jsme sem velmi mnoho zákazníků, kvalita návštěvníků na nás udělala dojem. Se vším jsme spokojeni vyčerpávajícím způsobem."** ##Průběh veletrhu dává signály do blízké budoucnosti **"Rakouská gastronomie a hotelnictví je předurčený obor a stojí jako vedoucí sektor vzhledem ke společným hospodářským relevancím. Z tohoto základu se pozitivně hodnotí průběh veletrhu jako převážně důležitý signál pro nejbližší budoucnost,"** analyzuje Gast ředitel Reedu Johann Jungreithmair. ##Kontaktní údaje: Schwarz & Partner, CEE Promotion: Senovážné náměstí 23, 110 00 Praha 1 **Ing. Romana Svátková** fax: +420 222 240 711, mobil +420 604 243 010, **Lenka Kotllárová** tel.: +420 558 711 741, mobil +420 728 404 471, "www.terminy.cz":http://www.terminy.cz/ Článek připravil: Gastronomický tým "RestGast.cz":http://www.restgast.cz/
 
 

« kompletní seznam článků

 

nahoru vytiskni stránku

 

© RestGast | © 2M STUDIO s. r. o. webdesign Karlovy Vary

© RestGast | mapa webu | © Webdesign: 2M STUDIO s. r. o. webdesign | Webhosting: Český hosting | mail | adm