Liška Jan
e-mail: info@restgast.cz
Tel.: +420 608 029 755
IČ: 734 01 625
DIČ: 7810251889

Zdenek Řáda
Tel.: +420 776 626 810
Marketing


Poradenství v gastronomii a projekty

anglická verze anglická verze německá verze

úvodní stránka » články » Odborné vzdělávání personálu gastronomických podniků

Odborné vzdělávání personálu gastronomických podniků

12.04.2007 Trénink a školení v gastronomii je záležitostí brohlubování odborných znalostí personálu a také vede ke zlepšení vztahů jak mezi zaměstanci, tak i mezi personálem a zaměstnavatelem.

##Zaměstnanci a jejich odborné znalosti **Trénink a školení zaměstnanců** je většinou součástí personalistiky velkých hotelových společností a řetězců, jako jsou např."euroagentur":http://www.euroagentur.cz ,"orea hotels":http://www.orea.cz, nebo"holiday-inn":http://www.holidayinn.cz. Mezi malými a středními gastrnomickými podniky tato myšlenka obnovování znalostí personálu bohužel není tak rozšířená. Stává se tak proto, že velké řetězce mají své školící lektory, které si platí. Jsou sice externí školící firmy, které jsou zajímavé, někdy postavené na profesních základech a zkušenostech z oboru, ale v drtivé většině velmi drahé a málo efektivní. **Nejen trénink a školení zaměstnaců dokáže pozvednout kvalifikaci a odborné znalosti personálu.** ##Časté chyby Jedna ze **základních chyb a hlavní důvod** proč ke školení a tréninku personálu dochází je velmi emotivní zážitek ze strany hosta-většinou **velká stížnost**, nebo ještě **nepříjemnější věc** je stížnost majitele podniku či hotelu. Jen zřídka se o školení a tréninku zaměstnanců **rozhodne po dlouhodobém uvážení** s vědomím, že je to především součást stále **rostoucí kvality poskytovaných služeb**, zájem zaměstnavatele o svůj personál, který tím tak dává **možnost osobního růstu ve firmě**. ##Školení a trénink **Školení a trénink má být efektivní** a nesmí se míjet učinkem. Dobře naplánovaný trénink na základě jednoduchého průzkumu bude směrovaný na věci, u kterých máme jisté rezervy a potřebujeme je zlepšit. Všeobecně je známé, že **vlastní úsudek hoteliéra nebo majitele o potížích firmy je pouze subjektivní pohled** a může se stát, že se bude rozcházet s pohledem klienta, nebo odborníka z oboru. **Proto objektivní pohled očima nezainteresovaného člověka z venku je nenahraditený.** ##Absolvování školení a tréninků Školením a tréninkem by měly **projít všechny úseky** a to **hlavní linie personálu** ( vedoucí stravovacího úseku, vrchní, šefkuchař ) dále **střední management** ( provozní, F&B manager, marketing & sales manager a další ) tak i **základní personál všech úseků** jako jsou např. servírky, číšníci, barmani, kuchaři, dále také pokojské, recepční a další. Zaměstnanci v čelních pozicích podniku své znalosti, které již získali a tréninkem a školením si je prohlubují, mají předávat svým podřízeným a jít jim ve všech případech jako vzor a ukázka profesionality jejich práce a tím tak **dbát na stále rostoucí kvalitu poskytovaných služeb gastronomického podniku nebo hotelu**. ##Prevence a kvalita Již na začátku je psáno, že **nejen trénink a školení zaměstnaců dokáže pozvednout kvalifikaci a odborné znalosti personálu.** Zaměstnavatel tím dává najevo **zájem o svůj personál**, svým zaměstancům věří a jsou pro něho stejně důležití jako jsou hosti. Dává tím také najevo, že **dle předvedených výkonů ve směně** podložené dostatečnou odbornou způsobilostí **je také náležitě finančně ohodnocen** a tím **plně motivován pro stále rostoucí tendenci poskytovaných služeb**.
 
 

« kompletní seznam článků

 

nahoru vytiskni stránku

 

© RestGast | © 2M STUDIO s. r. o. webdesign Karlovy Vary

© RestGast | mapa webu | © Webdesign: 2M STUDIO s. r. o. webdesign | Webhosting: Český hosting | mail | adm